2.
Anàlisi de l'obra |
a)
Tècniques i materials:
- En pintura
hi ha múltiples tècniques
artístiques, com ara
l’oli (sobre tela, amb
pigments barrejats amb
oli), el fresc (sobre
murs, amb pigments
barrejats amb calç) i
l’aquarel.la (sobre
paper, amb pigments diluïts
en aigua).
- En
escultura hi ha
diversos procediments:
treure materials d’un
bloc dur, crear un
motlle que després s’omplirà
d’una substància líquida
però solidificable (metall,
escaiola, formigó) i
afegir-hi materials (argila,
metalls soldats, fusta
encolada) per obteneir
la forma desitjada.
- En
arquitectura hem
de determinar si les formes
en arquitrau -i, pert
tant, les línies
rectes (columnes,
entaulaments)-
predominen sobre les
voltes i els arcs (formes
corbes), si
es produeix la situació
inversa o si hi ha un
equilibri entre les dues
opcions.
Com
són els elements
de suport? I
els elements
sostinguts?
En arquitectura, els
elements decoratius
(escultures, vitralls,
esgrafiats, etc.)
mereixen sovint tanta
atenció com els
constructius.
b)
Formes:
- Descriure
les figures, les formes,
els colors, la sensació
de profunditat, el paper
que juga la llum en
l’obra analitzada,
etc. és especialment
important quan analitzem
un quadre.
- L’estudi
de la composició
dels diferents elements,
és a dir, la
distribució,
la posició que ocupa
cadascun en relació amb
els altres, resulta
fonamental en l’anàlisi
de qualsevol pintura,
com també a l’hora
d’estudiar un grup
escultòric.
c)
Missatge:
-
En
què es basa la comunicació
que l’autor ha pretès
d’establir amb
l’espectador? Quin significat
té l’obra? Quin és
el tema
que
l’artista ha volgut
desenvolupar?
|
3.
Conclusions |
L’art
té un component molt
important de
subjectivitat; cal que
ara expressem la nostra
opinió sobre l’obra:
a)
Transmissió
de l'obra: què
ens ha suggerit,
a nivell
personal,
l’obra?
b)
Opinió:
com a conclusió final,
quina ens sembla què és
la importància
de l'obra
d’art i què podem
aprendre
d’ella?
|